вівторок, 12 березня 2019 р.

КРОКИ ДО УСПІХУ В ЧИТАННІ

(За методикою О.Кушніра)


  • Перший крок навчання власне читанню – дорослий читає і показує дитині синхронно в тексті те, що читає (як караоке).
  • Другий крок – дорослий читає, але показує синхронно те, що читає, пальчиком дитини, рухаючи її руку по тексту.
  • Третій крок – дитина показує пальчиком, що читати, а дорослий читає там, де рухається пальчик в темпі його руху. Добиваємося легкості та адекватності показу.
  • Четвертий крок – тікаємо голосом від пальчика дитини вперед і ловимо момент, коли її рука мимоволі рушить по рядку слідом за голосом.
  • П'ятий крок – дорослий читає, а дитина стежить за текстом. Темп читання дорослого - до 50-60 слів за хвилину.
  • Шостий крок. Переконавшись, що дитина стежить за читанням дорослого невимушено і легко, робимо різкий стрибок у темпі – читаємо зі швидкістю 120 слів за хвилину і більше. Поступово доводимо темп звукового орієнтира до 150 сл. / хв. Прагнемо легкості та невимушеності стеження дитиною по тексту за читанням дорослого лише очима. А де ми читаємо? Ось!
  • Сьомий крок – з подивом виявляємо, що дитина читає значно швидше подумки те, що ми читаємо їй вголос. Це і є той бажаний навик читання, а не навик озвучування тексту, який більшість батьків приймають за читання.

Плюси методики
  • Вчимося швидко. Новий підхід до навчання читанню дозволяє навчити дітей читати цілими словами за два - два з половиною місяці. За перший рік дитина освоює матеріал не тільки першого, а й другого класу.
  • Читаємо швидко. Темп читання про себе, хоча для Кушніра це і останній за значимістю критерій, не менше 300 слів за хвилину. А в традиційних системах - удвічі, утричі нижчий.
  • Діти люблять книгу. Ця любов на все життя. Якщо зазвичай діти за перші роки навчання читання освоюють три-чотири книжки, то, займаючись за методом Кушніра, вони читають щонайменше 50-60 книг. Причому це література найвищої проби, том за томом з бібліотеки світової класики. Тобто закладається величезний потенціал майбутнього розвитку людини, духовного та інтелектуального.
  • Швидкість читання не заважає розуміти сенс. Навпаки, читання без розуміння в методиці Кушніра неможливе.
  • Навчання від букви, слова до його вимови закріплює в пам'яті правильний образ слова – так, як воно пишеться, а не вимовляється. Діти, котрі навчалися за Кушніром, апріорі пишуть грамотно.

    Немає коментарів:

    Дописати коментар