Урок з елементами
тренінгу з курсу «Абетка кадета»
Тема: «Твое майбутнє залежить від прийнятих
сьогодні рішень»
Мета:
навчити аналізувати ситуацію та застосовувати навички самоконтролю, ознайомити
з алгоритмами прийняття зважених рішень; розвивати соціальні компетентності,
уміння працювати в групі; виховувати прагнення для створення свого майбутнього.
Обладнання: валіза,
яка вміщує людські якості; терези, кульки червоного та зеленого кольору;
світлофор; кольорові пазли; ситуативні картинки; мультимедійне обладнання.
Хід заняття
І. Формування
груп.
1.Діти об’єднуються у групи за кольором ( створюється 4
групи: червоні, зелені, жовті, сині). Чотирьом учням запропоновано приєднатися
до груп за бажанням. Запропонувати їм пояснити свій вибір.
2. Повторити правила
роботи у групі:
-
брати участь у виконанні вправ і завдань добровільно;
-
один говорить – усі слухають;
-
обговорити дію, а не особу.
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
Перед нами чудові двері
(на моніторі). Також ми маємо
валізу, в якій зібрані символічні
зображення якостей, умінь,
які були засвоєні
на попередніх заняттях. Для чого людині валіза? (вона збирає в неї всі
необхідні речі у дорогу). Отже за цими
дверима дорога у майбутнє. Від чого залежить, якою буде ця дорога? ( від того,
які уміння, знання, навички та якості ми візьмемо з собою).
ІІІ.
Повідомлення теми та мети уроку
Яке право було надано хлопцям, які самі приєднувалися до
груп? (Право вибору, право самому прийняти рішення). Отож, наша дорога у
майбутнє залежить від прийнятих сьогодні рішень.
ІV. Робота над матеріалом уроку
Люди кажуть:
Прийми зважене рішення.
Чи можна зважувати рішення?
Давайте спробуємо.
Ситуація: вас штовхнули.
Перед вами терези,
дві кульки
(червона та зелена).
Візьміть червону кульку, якщо ви вчините так само, зелену
– якщо по іншому, і покладіть її на тарілочку терезів певного кольору. Який колір переважив? Які емоції ви відчули,
коли потрапили в таку ситуацію? Згадаємо правила самоконтролю. Як можна було
вчинити в такій ситуації?
2.
Метод
«Світлофора»
Червоний –
зупинись, оціни емоції.
Жовтий –
проаналізуй всі причини та наслідки ситуації.
Зелений – дій!
Візьми відповідальність на себе.
3.Метод «Пазли»
(заснований на методі «Шести капелюхів»)
Робота в групах.
Кожна група ,за допомогою
наданих
малюнків, розглядає ситуацію згідно
свого кольору: червоні – емоції, зелені – думка дорослих,
сині – негативні наслідки, жовті – позитивні наслідки.
Після закінчення роботи всі кольори зібрати як пазли.
Обговорити ситуацію та прийти до спільного рішення.
Висновок: перед тим, як прийняти рішення, необхідно
роглянути ситуацію з різних сторін, врахувати думку та емоції інших, наслідки.
V. Рефлексія
Отже, якою буде ваша дорога у майбутнє, залежить від
прийнятих сьогодні рішень. Тому я пропоную створити «Капсулу часу», яка
вмістить в себе ваші «Листи у майбутнє» і малюнки на тему: «Я у майбутньому».
Бажаю вам світлої дороги у майбутнє!
Немає коментарів:
Дописати коментар