субота, 29 жовтня 2016 р.

          Урок з елементами тренінгу з курсу «Абетка кадета»
Тема: «Твое майбутнє залежить від прийнятих сьогодні рішень»

Мета: навчити аналізувати ситуацію та застосовувати навички самоконтролю, ознайомити з алгоритмами прийняття зважених рішень; розвивати соціальні компетентності, уміння працювати в групі; виховувати прагнення для створення свого майбутнього.
Обладнання: валіза, яка вміщує людські якості; терези, кульки червоного та зеленого кольору; світлофор; кольорові пазли; ситуативні картинки; мультимедійне обладнання.
Хід заняття
І. Формування груп.
1.Діти об’єднуються у групи за кольором ( створюється 4 групи: червоні, зелені, жовті, сині). Чотирьом учням запропоновано приєднатися до груп за бажанням. Запропонувати їм пояснити свій вибір.
2. Повторити правила  роботи у групі:
-         брати участь у виконанні вправ і завдань добровільно;
-        

говорити від свого імені, про себе, висловлювати власні думки;
-         один говорить – усі слухають;
-         обговорити дію, а не особу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Перед нами чудові двері
(на моніторі). Також ми маємо
валізу, в якій зібрані символічні
зображення якостей, умінь,
 які були засвоєні на попередніх заняттях. Для чого людині валіза? (вона збирає в неї всі необхідні речі у дорогу). Отже за  цими дверима дорога у майбутнє. Від чого залежить, якою буде ця дорога? ( від того, які уміння, знання, навички та якості ми візьмемо з собою).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Яке право було надано хлопцям, які самі приєднувалися до груп? (Право вибору, право самому прийняти рішення). Отож, наша дорога у майбутнє залежить від прийнятих сьогодні рішень.
ІV. Робота над матеріалом уроку
1.    
Метод дебатів
Люди кажуть:
Прийми зважене рішення.
Чи можна зважувати рішення?
Давайте спробуємо.
Ситуація: вас штовхнули.
Перед вами терези,
 дві кульки (червона та зелена).
Візьміть червону кульку, якщо ви вчините так само, зелену – якщо по іншому, і покладіть її на тарілочку терезів певного кольору.  Який колір переважив? Які емоції ви відчули, коли потрапили в таку ситуацію? Згадаємо правила самоконтролю. Як можна було вчинити в такій ситуації?
2.     Метод «Світлофора»

Пропоную між червоною та зеленою кулькою поставити жовту. Що це нагадує? Згадаємо, що позначають сигнали світлофора? Цей метод можна застосовувати, коли треба прийняти рішення.
Червоний – зупинись, оціни емоції.
Жовтий – проаналізуй всі причини та наслідки ситуації.
Зелений – дій! Візьми відповідальність на себе.


3.Метод «Пазли» (заснований на методі «Шести капелюхів»)
В житті бувають ситуації, коли від прийнятих рішень залежить ваше життя та здоровя та інших. Уявіть ситуацію: Закінчились уроки, гарна погода, ваш друг запропонував вам піти до лісу.
Робота в групах.
Кожна група ,за допомогою  наданих
малюнків, розглядає ситуацію згідно
свого кольору: червоні – емоції, зелені – думка дорослих, сині – негативні наслідки, жовті – позитивні наслідки.
Після закінчення роботи всі кольори зібрати як пазли. Обговорити ситуацію та прийти до спільного рішення.
Висновок: перед тим, як прийняти рішення, необхідно роглянути ситуацію з різних сторін, врахувати думку та емоції інших, наслідки.
V. Рефлексія
Отже, якою буде ваша дорога у майбутнє, залежить від прийнятих сьогодні рішень. Тому я пропоную створити «Капсулу часу», яка вмістить в себе ваші «Листи у майбутнє» і малюнки на тему: «Я у майбутньому».
Капсулу створено в 2016 році, відкриття капсули в 2026році.
Бажаю вам світлої дороги у майбутнє!



Немає коментарів:

Дописати коментар